Da li je bezbedno jesti urme tokom trudnoće?

36

Urme se smatraju najstarijim gajenim voćem na svetu, čija istorija seže hiljadama godina unazad. Postoji mnogo različitih sorti urme, ali dve najčešće uzgajane su Medjool i Deglet Noor.

Urme nude brojne zdravstvene benefite – posebno za trudnice.

Zdravstveni benefiti konzumacije urmi

Urme su pune vitamina i minerala. Takođe su bogate antioksidantima, koji pomažu u zaštiti tela od oštećenja ćelija. Tokom trudnoće važno je imati uravnoteženu ishranu sa ključnim hranjivim sastojcima potrebnim za vas i vašu bebu.

Evo nekih zdravstvenih prednosti jedenja urmi tokom trudnoće:

Dijetetska vlakna. Urme sadrže puno dijetalnih vlakana koja pomažu u radu creva. Četiri urme sadrže oko 6,7 grama dijetetskih vlakana, što je oko 25% preporučenog dnevnog unosa od 20 do 35 grama.

Urme mogu pomoći u ublažavanju zatvora. Ovo je čest simptom tokom trudnoće, jer hormoni usporavaju gastrointestinalni trakt. Suplementi gvožđa, koje uzimaju mnoge trudnice, takođe mogu povećati verovatnoću zatvora.

Kalijum. Telu je potreban kalijum da bi održavao ravnotežu tečnosti i podržavao redovno funkcionisanje ćelija. Manje od 2% odraslih  ispunjava dnevnu preporučenu količinu od 4.700 miligrama kalijuma.

Mnoge trudnice imaju problem s povraćanjem u prvom tromesečju, što može dovesti do nižeg nivoa kalijuma. Urme sadrže 696 miligrama kalijuma u ​​obroku od 100 grama (oko 4 urme).

Urme su izuzetno zdrave za trudnice, ali u umerenim količinama (freepik.com)

Folati. Urme takođe sadrže B vitamin, važan hranljivi sastojak tokom trudnoće, jer sprečava ozbiljne urođene nedostatke kao što je spina bifida. Lekari preporučuju trudnicama da uzimaju folat u dodatku folne kiseline kako bi dostigle dnevnu preporučenu količinu od 600 mcg. Urme daju 15 mcg folata po porciji od 100 grama.

Gvožđe. Trudnice su u većem riziku od anemije i nedostatka gvožđa i trebaju dvostruko veću količinu gvožđa nego žene koje nisu trudne. Teška anemija sa nedostatkom gvožđa može povećati šanse za prevremeno rođenje bebe ili rođenje deteta sa niskom težinom i razvoj postporođajne depresije.

Hrana sa niskim glikemijskim indeksom (GI). Urme su hrana sa niskim glikemijskim indeksom (GI). To znači da se probavljaju sporije i da neće prouzrokovati brzo povećanje nivoa šećera u krvi. Oko 10% trudnica razvija gestacijski dijabetes, koji uključuje visok nivo šećera u krvi. To može dovesti do komplikacija kao što su bebe veće telesne težine i prevremeni porođaj.

Zamena za šećer. Urme se takođe mogu koristiti kao zamena za šećer. Šećer od urmi, koji se može naći u nekim prehrambenim prodavnicama i prodavnicama zdrave hrane, pravi se od mlevenih sušenih urmi. Ima oko 30% manje kalorija od običnog šećera.

Da li je bezbedno jesti urme tokom trudnoće?

Nema dokaza koji pokazuju bilo kakve negativne efekte konzumacije urmi tokom trudnoće.

Zapravo, urme su sjajne grickalice koje pomažu u suzbijanju želje za šećerom. Konzumacija nekoliko urmi umesto sladoleda ili slatkiša može vam pomoći da zadovoljite potrebu za slatkim ukusima. Studija sprovedena na majkama i njihovoj deci otkrila je da ishrana sa visokim sadržajem šećera tokom trudnoće može uticati na moždanu funkciju deteta. Međutim, konzumacija prirodnih šećera iz voća, poput urmi, bila je povezana sa višim rezultatima inteligencije.

Urme su izuzetno kalorične, konzumirajte ih sa oprezom (freepik.com)

Iako je urme bezbedno jesti tokom trudnoće, imajte na umu nekoliko stvari:

Imaju veliki broj kalorija. Urme sadrže puno kalorija i ugljenih hidrata, zato budite svesni broja kalorija koji jedete dnevno. Porcija urmi od 100 grama, ili otprilike četiri urme bez koštica, sadrže otprilike je 277 kalorija. Ovo je malo ispod dodatnih 300 kalorija potrebnih u drugom tromesečju.

Potencijalni alergen. Neki ljudi mogu imati alergiju na urme i treba da ih izbegavaju.

Mogu li urme da izazovu porođaj?

Mnogi ljudi već dugo veruju da urme pomažu u porođaju. Postoje neki dokazi koji pokazuju da konzumacija urmi može pomoći u skraćivanju vremena porođaja, ali ga neće nužno pokrenuti.

Urme mogu ubrzati porođaj ali ga ne izazivaju (freepik.com)

Jedno istraživanje na više od 200 trudnica u 2013. godini pokazalo je da konzumacija urmi može pomoći u omekšavanju grlića materice ili sazrevanju grlića materice za porođaj.

Drugo istraživanje pokazalo je da su trudnice koje su jele 6 urmi dnevno tokom 4 nedelje pre termina porođaja imale kraću prvu fazu porođaja i cerviks im je bio mekši pre porođaja. Takođe se pokazalo da konzumacija urmi u ​​kasnoj trudnoći smanjuje potrebu za oksitocinom, lekovima koji se koriste za započinjanje ili ubrzavanje porođaja.