28.9 C
Novi Sad
petak, 12 avgusta, 2022

Masažom i hranom do potpunog oporavka mišića

Svako od vas je nekada iskusio koliko neprijatno može da bude kada dođe do upale mišića. U ovom tekstu sa vama želimo da podelimo neke potpuno prirodne načine za ublažavanje tegoba. Tu pre svega podrazumevamo masažu, ali i način ishrane koji može da utiče na to da što pre dođe do prestanka upale.

Kada je reč o upali mišića, ona gotovo uvek prolazi sama od sebe. Međutim, neki ljudi u tim situacijama koriste medikamente, kako bi ublažili ili potpuno neutralisali bolove. Ovo naravno nije dobro, jer se na taj način stvara lažna slika o stanju tela, što može da dovede do novih i težih povreda. Zato se preporučuje pre svega mirovanje, ali i dobra masaža i kvalitetna ishrana, što u kombinaciji ubrzava regeneraciju mišića i do 50 odsto.

Masaža mišića ruku i nogu

Jedna od najefikasnijih metoda koja dovodi do ublažavanja tegoba kod upale mišića nogu ili ruku jeste masaža. Ona kada se uradi na pravi način gotovo momentalno donosi olakšanje i smanjenje bolova u mišićima.

Naravno, najbolje bi bilo da vas izmasira neko ko se time i bavi, ali to ne mora biti stvar obaveze jer tegobe može da vam olakša svako ko ima dobre volje i malo snage u rukama. Ako vaš maser nema nikakvog prethodnog iskustva, može na brzinu da se informiše na sledećem linku.

Masaža je najprijatnija kada se obavlja na pravom stolu za masiranje. Međutim, takve stolove retko ko drži kod kuće. Umesto toga, možete potrbuške da legnete na krevet sa rukama ispruženim pored tela, ili pridržavajući glavu ako želite da vam neko izmasira noge. Ako vam je krevet isuviše mekan, možete da legnete i na patos.

Veoma je bitno da koristite neko prirodno ulje, jer je bez toga veoma teško izvesti kvalitetnu masažu. Dobar izbor bilo bi eterično ulje od mente, jer ono blagotvorno deluje za opuštanje mišića. Masaža se po pravilu vrši temeljno i polako, onoliko intenzivno koliko osoba može da podnese. Ako je masaža “preslaba”, onda ona nema nikakvog efekta u procesu regeneracije mišića. S druge strane, ako je “prejaka”, onda može da se izazove dodatni stres, koji naravno nije dobar, kako za upalu mišića, tako i za sve ostalo.

Kvalitetnom ishranom do regeneracije mišića

Najbolji opšti pristup u ishrani kada je reč o regeneraciji mišića glasi da se hranite raznovrsno i umereno. Međutim, to je lako reći, ali teško primeniti u praksi. Kako bismo vam olakšali odabir hrane, ovde ćemo izneti samo neke predloge koji mogu da vam budu od pomoći kada je reč o regeneraciji mišića u slučaju upale.

Preporučeni napici

– Sok od cvekle – Ovo je naš prvi predlog, jer je dokazano da sok od cvekle smanjuje bolove kod upale mišića. Preporučena doza je da konzumirate čašu ovog napitka nekoliko puta na dan.

– Voda – Povećajte unos vode, jer je potrebno da vam telo bude stalno hidrirano. Poznato je da čak 75 odsto našeg tela čini voda. Veoma je bitno da konstantno unosite po malo vode u organizam, jer se tako brzo obnavlja snaga i energija koja vam je potrebna za normalno funkcionisanje.

– Biljni čajevi svih vrsta – U lišću čaja se potpuno prirodno nalazi velika koncentracija antioksidansa fenola, koji utiče na brzi oporavak mišića. Posebno je dobar zeleni čaj, koji sadrži dosta fitohemikalija polifenola koje normalizuju krvotok, što indirektno utiče i na regeneraciju mišića.

– Sok od višanja – Ovaj napitak je pun antioksidanata, pa zbog toga sportistima olakšava oporavak, plus što dodatno reguliše i krvni pritisak, pa se preporučuje da ga konzumiraju oni koji imaju sličnih problema.

– Sok od paradajza – On pomaže u prevenciji upale, jer sadrži dosta karotenoida koji utiču na to da uopšte i ne dođe do bolova u mišićima, pogotovo kod intenzivnijih treninga.

Ishrana i preporučene namirnice

Kao što smo već i naveli, veoma je bitno da ishrana bude uravnotežena i umerena. Pa ipak, nije svejedno šta od namirnica konzumirate, jer neke od njih više pomažu kod regeneracije mišića i saniranje upale od drugih.

– Jaja – Ako budete konzumirali cela jaja, to će uticati na sintezu proteina u telu, a samim tim i na jačanje mišića.

– Riba – Riba je bogata omega-3 masnim kiselinama koje podstiču oporavak mišića. Posebno preporučujemo dimljeni losos, koji po navedenim karakteristikama prednjači u odnosu na sve druge vrste ribe.

– Đumbir – Začin đumbir je bogat gingerolom koji ima ulogu prirodnog aspirina i kao takav utiče na smanjivanje upale kod intenzivnih treninga.

– Mladi sir – Kod mladog sira ćete pronaći dosta proteina koji su od velikog značaja kod izgradnje mišića.

– Belo meso – Ono predstavlja izvor najčistijih proteina, a i od svog mesa se smatra kao najčistije i najzdravije za ishranu.

– Krompir, žitarice, voće… – Iako se mnogi sa tim neće složiti, krompir je veoma značajna namirnica kada je reč o ublažavanju tegoba kod upale mišića, jer je pun ugljenih hidrata koji pomažu kod oporavka nakon treninga. Isto važi i za žitarice i voće. Od hlebova preporučujemo onaj sa celim zrnom.

Najnovije
- Reklama -spot_img
Možda bi Vas interesovalo