31 C
Novi Sad
utorak, 5 jula, 2022

Keto grip – Neželjeni efekti keto dijete i kako da ih pobedite?

Dakle, sa entuzijazmom ste započeli keto dijetu i radujete se njenim brojnim prednostima. Međutim, prošlo je nekoliko dana i sada se osećate loše. Umorni ste, imate glavobolju, lako se nervirate i teško se koncentrišete.

Čestitamo, imate ono što se obično naziva keto grip. To zapravo nije grip, nije zarazan ili opasan, ali definitivno može biti veoma neprijatan.

Većina ljudi oseti jedan ili više ovih simptoma tokom prve jedne ili dve nedelje keto dijete, posebno od trećeg do petog dana. Na sreću, to stanje je privremeno i uskoro ćete se ponovo osećati dobro. U stvari, moguće je da ćete imati više energije nego pre nego što ste započeli dijetu.

Još bolje, postoji jednostavno rešenje koje često ublažava većinu ili sve ove simptome u roku od 15 minuta. Nastavite da čitate da biste saznali više o ovom i drugim lekovima za keto grip!

Simptomi keto gripa:

  • Umor
  • Glavobolja
  • Razdražljivost
  • Poteškoće sa fokusiranjem 
  • Nedostatak motivacije
  • Vrtoglavica
  • Žudnja za šećerom
  • Mučnina
  • Grčevi u mišićima

Uzrok keto gripa

Keto grip se javlja kada vaše telo prelazi sa sagorevanja šećera na sagorevanje masti za većinu svojih energetskih potreba. 

Prelazak sa dijete sa visokim sadržajem ugljenih hidrata na ishranu sa veoma niskim sadržajem ugljenih hidrata smanjuje nivo insulina u vašem telu, što je jedan od primarnih ciljeva ketogene dijete. Kada je nivo insulina veoma nizak, vaša jetra počinje da pretvara masti u ketone, koje većina vaših ćelija može da koristi umesto glukoze. Kada vaše telo uglavnom koristi ketone i masti za energiju, vi ste u stanju ketoze.

Međutim, vašem mozgu i drugim organima je potrebno neko vreme da se prilagode korišćenju ovog novog goriva. Kada vam nivo insulina padne, vaše telo reaguje tako što izlučuje više natrijuma u ​​urinu, zajedno sa vodom.

 Zbog toga ćete verovatno naći da mokrite mnogo češće tokom prve nedelje keto ishrane.

Ova promena je odgovorna za neke od brzih – i obično veoma dobrodošlih! – gubitaka težine koji se dešavaju u ranim fazama keto dijete. Međutim, gubitak puno vode i natrijuma odgovoran je za mnoge neprijatne simptome keto gripa.

Dobro je poznato da je odgovor na keto tranziciju veoma individualan. Neki ljudi se mogu osećati dobro ili malo umorno dan ili dva nakon početka ketoa. Sa druge strane, postoje oni koji razvijaju simptome koji snažno utiču na njihovu sposobnost da funkcionišu nekoliko dana.

Međutim, keto grip ne mora da bude nepodnošljiv za bilo koga ako se preduzmu odgovarajući koraci za njegovo otklanjanje.

Lek za keto grip

Simptomi keto gripa obično nestaju sami od sebe u roku od nekoliko dana do nedelja, kako se telo prilagođava. Ali umesto da bespotrebno patite tokom ovog vremena, zašto se ne pozabavite uzrokom i počnete da se osećate bolje upravo sada? Prvi korak je daleko najvažniji i često je sve što je potrebno.

 1. Glavni savet: povećajte unos soli i vode

Pošto je gubitak soli i vode odgovoran za većinu problema sa keto gripom, povećanje vašeg unosa obe materije može pomoći da značajno smanjite simptome i često ih potpuno eliminišete.

Tokom prvih nekoliko nedelja vašeg keto načina života, kad god vam se javi glavobolja, letargija, mučnina, vrtoglavica ili drugi simptomi, popijte čašu vode sa pola kašičice soli.

Najdelotvorniji lek za keto grip je povećanje unosa vode i soli
Najdelotvorniji lek za keto grip je povećanje unosa vode i soli (shutterstock.com)

Ova jednostavna radnja može ublažiti simptome keto gripa u roku od 15 do 30 minuta. Slobodno to radite dva puta dnevno ili više, ako je potrebno.

Ili za ukusnu alternativu, popijte bujon, čorbu od kostiju, pileći temeljac ili goveđi temeljac — i umešajte kašiku slanog putera, ako želite. Ili, ako koristite bujon od kostiju sa malo natrijuma ili temeljac, dodajte prstohvat ili dva soli.

Pored toga, uverite se da pijete dovoljno vode. Što ste krupniji to ćete verovatno izgubiti više vode u ranim fazama ketoa i više ćete morati da zamenite. Dobro pravilo je da pijete najmanje 2,5 litara tečnosti svakog dana tokom prve nedelje ketoa.

To ne znači da morate piti najmanje 2,5 litara obične vode pored ostalih pića. Iako je piti puno vode važno, kafa i čaj će takođe doprineti vašem unosu tečnosti. Ipak, pokušajte da unos kofeina bude skroman (oko 3 šoljice kafe dnevno), jer velike količine mogu potencijalno povećati gubitak vode i natrijuma.

Dobijanje dovoljno vode, natrijuma i drugih elektrolita kao što su magnezijum i kalijum takođe može pomoći kod drugog problema sa kojim se ljudi često susreću u ranim fazama keto dijete: zatvora.

2. Više masti = manje simptoma

Povećanje unosa soli i tečnosti obično rešava većinu neželjenih efekata keto gripa. Međutim, ako se i dalje osećate loše nakon pridržavanja ovih preporuka, pokušajte da jedete više masti.

Zbog decenija dezinformacija o tome da su masti nezdrave, fobija od masti je uobičajena među ljudima koji su novi u ishrani sa malo ugljenih hidrata. Ali ako drastično smanjite unos ugljenih hidrata bez povećanja unosa masti, vaše telo će misliti da gladuje. Osećaćete se umorno, gladno i jadno.

Dobro izbalansirana keto dijeta uključuje dovoljno masti kako biste bili sigurni da niste gladni nakon obroka, možete proći nekoliko sati bez jela i imati dovoljno energije.

Obavezno povećajte unos masti na početku vašeg keto putovanja dok se vaše telo ne prilagodi korišćenju masti i ketona za većinu svojih energetskih potreba. Kada se prilagodite mastima, pustite da vas apetit vodi da malo smanjite masnoće i vidite koliko vam je potrebno da biste se osećali zadovoljno.

Ukratko: kada ste u nedoumici, dodajte puter ili drugu mast u hranu.

3. Sporiji prelaz

Da li dodavanje više vode, soli i masti nije mnogo pomoglo? Da li se još uvek osećate bolno, umorno i iscrpljeno?

Preporučujemo vam da pokušate da izdržite keto ishranu još nekoliko dana dok simptomi ne prođu. Istraživanja sugerišu da je dijeta sa veoma malo ugljenih hidrata najbolja za gubitak težine i metaboličke probleme poput dijabetesa tipa 2.

Simptomi keto gripa su samo privremeni – oni će uveliko nestati kada budete sagorevali masti.

Međutim, možete usporiti prelazak na ketogenu ishranu tako što ćete konzumirati nešto više ugljenih hidrata, kao što je umerenija ishrana sa malo ugljenih hidrata koja obezbeđuje 20 do 50 grama ugljenih hidrata dnevno.

Konzumiranje malo više ugljenih hidrata može potencijalno usporiti gubitak težine i rezultirati manje brzim i dramatičnim poboljšanjima zdravlja. Međutim, takva ishrana i dalje može dovesti do boljeg zdravlja, posebno ako isključujete šećer i prerađenu hranu. I keto grip više neće biti problem.

Kada se prilagodite ishrani sa malo ugljenih hidrata, slobodno pokušajte ponovo da jedete manje od 20 grama ugljenih hidrata da biste videli da li vaše telo više voli ovaj ili malo veći unos ugljenih hidrata.

4. Ne preterujte sa fizičkom aktivnošću

Iako mnogi ljudi smatraju da se njihova energija i izdržljivost poboljšavaju na keto načinu života, pokušaj da učinite previše u ranim fazama može pogoršati simptome keto gripa.

Fizički učinak se smanjuje tokom prve nedelje ishrane sa veoma malo ugljenih hidrata. Na sreću, performanse se obično popravljaju – i često poboljšavaju – u roku od 4 do 6 nedelja.

Keto grip karakterišu umor, bezvoljnost, nedostatak fokusa i opšta iscrpljenost
Keto grip karakterišu umor, bezvoljnost, nedostatak fokusa i opšta iscrpljenost (shutterstock.com)

Hodanje, istezanje ili blaga joga ili druge vežbe uma i tela trebalo bi da budu u redu i mogu vam čak pomoći da se osećate bolje. Ali kada je vaše telo već pod stresom zbog pokušaja da se prilagodi novom sistemu trošenja zaliha, nemojte mu stavljati dodatni teret pokušavajući bilo koju vrstu napornog treninga. Ne preterujte prvih nekoliko nedelja, a zatim polako povećavajte intenzitet vežbanja.

5. Ne ograničavajte svesno unos hrane

Neki ljudi smatraju da nisu mnogo gladni prve nedelje ketoa imaju mučninu ili glavobolju koja im smanjuje apetit. Ipak, drugi mogu postati prilično gladni i brinuti da jedu previše kalorija da bi postigli vrstu brzog gubitka težine za koju su čuli.

Atkinsova dijeta počinje indukcijom, njenom najstrožom fazom koja omogućava maksimalno sagorevanje masti i brzo ulazak u ketozu. Na ovoj dijeti, sve dok su ugljeni hidrati ograničeni na 20 ili manje grama dnevno, možete jesti onoliko dozvoljene hrane koja vam je potrebna da biste se osećali siti.

Nije dobra ideja da se fokusirate na kalorije kada pokušavate da se prilagodite keto ishrani. Ako dopustite sebi da ogladnite ili da budete pod stresom zbog količine hrane koju jedete, to može čak pogoršati simptome keto gripa.

Jednom kada uđete u stanje ketoze vaš apetit će verovatno pasti, a vi ćete, prirodno, na kraju jesti manje. Jedite onoliko dozvoljene hrane koliko je potrebno dok više ne budete gladni, i imajte na raspolaganju keto grickalice poput tvrdo kuvanih jaja u slučaju da dođe do napada gladi između obroka. S druge strane, vodite računa da izbegavate prejedanje tako što ćete jesti polako i obraćati pažnju na signale gladi i sitosti.

Najnovije
- Reklama -spot_img
- Reklama -
Možda bi Vas interesovalo