22.8 C
Novi Sad
četvrtak, jul 25, 2024

Bliži nam se zima – da li treba menjati ishranu vaše dece?

Dolazak zime nosi sa sobom mnoge izazove, od hladnijeg vremena do sezonskih bolesti. Kako bismo osigurali optimalno zdravlje naše dece, možemo se zapitati da li bi trebalo prilagoditi njihovu ishranu u ovom periodu. Evo pet saveta o tome kako najbolje prilagoditi ishranu dece tokom zimske sezone.

U dnevni meni uvrstite sezonsko povrće i voće!

U zimskim mesecima, priroda nam pruža paletu namirnica koje su prilagođene potrebama našeg tela tokom hladnijih dana. Iako se često misli da je izbor voća i povrća u zimskim mesecima ograničen, zapravo postoji mnogo sezonskih namirnica koje možemo uvrstiti u ishranu naših najmlađih. Kupus, brokoli, šargarepa, tikvice, crni luk i krompir su neke od povrća koje možete lako pronaći u zimskom periodu. Ove namirnice su bogate esencijalnim vitaminima i mineralima koji pomažu jačanju imunološkog sistema. 

Što se voća tiče, jabuke, kruške, narandže i mandarine su izvor vitamina C i antioksidanata koji pomažu u borbi protiv prehlada i gripa. Uključivanjem ove vrste voća u svakodnevne obroke, deca ne samo da će uneti sve potrebne hranljive materije, već će i uživati u raznolikim ukusima i teksturama koje zima donosi.

Ne zaboravite na tople napitke i čorbe!

Zima je idealno vreme za tople napitke i čorbe koje mogu pružiti potrebnu toplotu i energiju. Domaće supice, bogate povrćem, mesom ili mahunarkama, odličan su izvor proteina, vitamina i vlakana. Takođe, topli biljni čajevi mogu biti odličan način da se deca zagreju, a ujedno su i zdrava alternativa gaziranim pićima.

Vitamin D3 – vaš najbolji zimski saveznik!

Tokom najhladnijih meseci, obzirom na kraće dane i manju izloženost suncu, postoji rizik od nedostatka vitamina D3. Ovaj vitamin je ključan za zdravlje kostiju, imunološki sistem i opšte blagostanje. Ako vaša deca provode manje vremena napolju, razmislite o uključivanju namirnica koje sadrže vitamin D3, kao što su masne ribe, jaja i obogaćeni mlečni proizvodi. U nekim slučajevima, suplementi mogu biti adekvatna zamena.

Ograničite unos šećera i prerađenih namirnica!

Novogodišnji i Božićni praznici često donose povećan unos šećera i prerađenih namirnica. Dok je povremena poslastica u redu, važno je održavati uravnoteženu ishranu i ograničiti unos ovih proizvoda. Ohrabrite decu da konzumiraju voće kao desert i da izaberu zdravije grickalice.

Hidratacija je ključna!

Zimi, sa centralnim grejanjem i suvijim vazduhom, koža i sluzokože mogu postati dehidrirane brže nego što mislimo. Iako nam se često ne javlja osećaj žeđi kao leti, unos tečnosti je neophodan za brojne fiziološke procese u telu, uključujući varenje i detoksikaciju. Pored toga, dobra hidratacija može pomoći u prevenciji suve kože i ispucalih usana, najčešćih tegoba tokom hladnijih meseci. 

Decu je potrebno podsećati da redovno piju vodu, ali ponekad je teško motivisati ih da to rade, posebno kada je hladno. Kao alternativa, topli biljni čajevi, poput kamilice ili nane, mogu biti izvrsna opcija. Voćni napitci, poput sveže ceđenih sokova, takođe su odličan izvor tečnosti, ali treba biti pažljiv sa količinom šećera. U svakom slučaju, cilj je održati hidrataciju na optimalnom nivou kako bi telo pravilno funkcionisalo tokom čitave zime.

Uz malo planiranja i pažnje, možemo osigurati da naša deca imaju uravnoteženu i zdravu ishranu. Približavanje zime je idealna prilika da se ponovo fokusiramo na dobrobit naše dece i pružimo im sve što im je potrebno za zdrav rast i razvoj.

Izvor fotografije: Shutterstock

Najnovije
- Reklama -spot_img
Možda bi Vas interesovalo