24 C
Novi Sad
nedelja, 22 maja, 2022

Najbolja i najgora alkoholna pića na keto dijeti

Prvo, očigledno: alkohol ne pomaže u gubitku težine. Što više alkohola pijete, teže ćete smršati, bez obzira što se pridržavate keto dijete, jer telo teži da sagori alkohol pre svega. Konzumacija alkohola takođe može izazvati želju da jedete više.

Postoji ogromna razlika između različitih vrsta pića kada je u pitanju koliko ugljenih hidrata sadrže.

Ukratko: vino ima mnogo manje ugljenih hidrata nego pivo, tako da većina ljudi na keto-u bira vino.

Čista alkoholna pića poput viskija i votke sadrže nula ugljenih hidrata. Ali pazite na slatka mešana pića – često sadrže značajnu količinu šećera.

Odricanje od odgovornosti: Konzumacija alkoholnih pića umanjuje vašu sposobnost upravljanja automobilom ili rukovanja mašinama i može izazvati zdravstvene probleme ako se konzumira u prekomernoj količini. Imajte na umu da će vam na keto dijeti možda trebati znatno manje alkohola da biste se opijali. Žene ne bi trebalo da piju alkoholna pića tokom trudnoće.

U nastavku vam donosimo listu sa sadržajem ugljenih hidrata nekih od omiljenih alkoholnih pića. Brojevi predstavljaju grame ugljenih hidrata u tipičnoj porciji – na primer, jedna čaša vina od 150 ml ili jedno točeno pivo od 350ml. Imajte na umu da slađa vina mogu sadržati znatno više ugljenih hidrata, dok suva vina mogu sadržati nešto manje.

Vrsta alkoholnog pićaNeto UH
Šampanjac2g na 150ml
Crno vino 2g na 150ml
Belo vino 2g na 150ml
Pivo13g na 350ml
Količina neto UH u različitim alkoholnim pićima

Vino

Čak i na keto dijeti (ispod 20 grama neto ugljenih hidrata dnevno), verovatno možete prilično redovno da pijete čašu suvog vina. A na dijeti sa umerenim niskim sadržajem ugljenih hidrata, u suvim vinima možete redovno uživati sa minimalnim uticajem ugljenih hidrata na gubitak težine.

Međutim, ako otkrijete da ne gubite težinu, pokušajte da smanjite unos alkohola. Dodatna energija bez hranljivih sastojaka iz alkohola može doprineti smanjenju težine. Smanjenje ili eliminisanje alkohola može biti sve što je potrebno da se cifra na vagi ponovo pokrene.

keto vino
Suva crna i bela vina su dobar izbor na keto dijeti jer sadrže malo ugljenih hidrata (shutterstock.com)

Čaša suvog vina sadrži oko 0,5 grama šećera, kao i male količine glicerola i drugih ugljenih hidrata ostataka u procesu pravljenja vina, što obično iznosi manje od 2 grama ukupnih ugljenih hidrata. Malo je verovatno da će čaša suvog vina značajno uticati na nivo šećera u krvi ili insulina.

Slađa vina, poput rizlinga i gewurztraminera, imaju oko 4 grama ugljenih hidrata u tipičnoj čaši. Čak i slađa desertna vina – kao što su muskato, tokaj, ledena vina ili ojačana vina poput porta, šerija i Madeire – su slađa i sadrže više fruktoze, sa brojem ugljenih hidrata po čaši od oko 5 grama ili više.

Pivo

keto pivo
Piva nisu preporučljiva na keto dijeti, ali ako ste ljubitelj birajte light verzije jer sadrže najmanje ugljenih hidrata (shutterstock.com)

Pivo je problematično na keto ishrani. Postoji razlog zašto ljudi govore o „pivskom stomaku“. Pivo se pravi od žitarica, koje daju mnogo brzo svarljivih ugljenih hidrata. Iz tog razloga, većina piva je loša za kontrolu težine i treba ih izbegavati na keto.

Imajte na umu da količina ugljenih hidrata u pivu varira u zavisnosti od brenda. Postoji nekoliko mogućih opcija sa malo ugljenih hidrata za keto dijetu. Pogledajte naš vodič za keto pivo ispod kako biste dobili detaljne informacije.

Keto-friendly piva

Dole navedeni brojevi su broj grama ugljenih hidrata u jednoj flaši piva:

Vrsta pivaNeto UH u jednoj flaši (g)
Select 551.9
Michelob ultra2.6
Select premium light3.1
Busch light3.2
Natural light3.2
Miller lite3.2
Bud ice4
Coors light5
Bud light7
Becks9
Victoria Bitter11
Heineken11
Budweiser11
Foster’s beer11
Newcastle brown ale13
Stella Artois13
Corona Extra14
Guinness extra stout14
Sadržaj UH u različitim vrstama piva

Kao što vidite, neka vrlo lagana piva sadrže najmanje ugljenih hidrata i mogu se konzumirati bez narušavanja keto dijete (ako uživate u toj vrsti piva).  Druge marke piva imaju prilično visok sadržaj ugljenih hidrata i kalorija i verovatno bi ih trebalo potpuno izbegavati na keto dijeti.

Žestina

keto žestina
Žestoka pića na sadrže ugljene hidrate (shutterstock.com)

Kada je u pitanju jak alkohol, prilično je jednostavno: čista žestoka pića poput viskija, rakije, konjaka, votke, džina i tekile sadrže nula ugljenih hidrata i svi su dobri na keto.

Izbegavajte pića zaslađena šećerom. Nemojte dodavati sokove, bezalkoholna pića ili slatke arome u žestoka pića. Dodavanje tonika džinu sa nula ugljenih hidrata povećava njegov broj ugljenih hidrata na 16 grama po porciji! Umesto toga, uzmite votku, soda vodu i malo limete za osvežavajući napitak bez ugljenih hidrata.

Brojevi predstavljaju grame ugljenih hidrata po piću.

Vrsta žestokog pićaNeto UH po piću
Viski0
Rakija0
Tekila0
Suvi martini0
Votka i mineralna voda0
Bloody Mary7
Margarita8
Cosmopolitan13
White Russian14
Džin tonik14
Votka i sok od narandže18
Rum i koka kola22
Sadržaj UH u žestokim pićima

Ostala alkoholna pića

keto pića
Kuleri su loš odabir jer sadrže veoma veliku količinu ugljenih hidrata (shutterstock.com)

Ponekad se nazivaju kulerima, koktelima ili alkoholnim limunadama, ova prethodno pomešana, upakovana pića puna su šećera i ugljenih hidrata. Većina ih ima preko 180 kalorija. Ne pijte ako želite da ostanete u ketozi – pijete maltene čist šećer.

Lista ugljenih hidrata

Vrsta pićaNeto UH (g)
Smirnoff Ice26
Bacardi Breezer30
Broj UH u coolerima
Najnovije
- Reklama -spot_img
- Reklama -
Možda bi Vas interesovalo