0.7 C
Novi Sad
petak, 21 januara, 2022

Saveti za brži rast kose

Možda se pitate kako postići brži rast kose i da li možete nešto da učinite da doprinesete da vam kosa brže poraste? Da li neki proizvodi pomažu? Mogu li promene u ishrani ubrzati rast? A šta je sa lekovima ili tretmanima?

U ovom članku ćemo vam donosimo odgovore na sva ova pitanja. Takođe ćemo detaljnije pogledati šta može uticati na brži rast kose i korake koje možete preduzeti da poboljšate rast vaše kose.

Saveti za brži rast kose u nastavku:

Kako kosa raste?

Evo jedne fascinantne činjenice: rođeni ste sa svim folikulima dlake koje ćete ikada imati – tačnije oko 5 miliona. Od toga, oko 100.000 folikula je na vašem skalpu. Kada je u pitanju gubitak kose, potpuno je normalno da gubite oko 50 do 100 vlasi dnevno.

Kosa raste iz korena na dnu folikula ispod vaše kože. Krv u vašem skalpu ide u folikul i snabdeva kiseonik i hranljive materije u koren kose, što pomaže vašoj kosi da raste.

Kako vaša kosa raste, proći će kroz vašu kožu i proći će pored masne žlezde. Ulje iz ove žlezde čini vašu kosu sjajnom i mekom.

Šta može pomoći brži rast kose?

Dok genetika igra ulogu u održavanju zdravog rasta kose, nekoliko drugih faktora takođe dolazi u obzir.

Iako ne postoji magični napitak ili lek koji će dovesti do trenutnog rasta, postoje koraci koje možete preduzeti da pomognete brži rast kose.

Pogledajmo 10 koraka koji mogu pomoći vašoj kosi da raste brže i jače.

1. Izbegavajte restriktivne dijete

Ne možemo kontrolisati sve što utiče na rast kose, ali postoje stvari koje možemo da izbegnemo, a koje mogu dovesti do poremećenog rasta i pojačanog opadanja.

Restriktivna dijeta može smanjiti resurse i hranljive materije potrebne za rast kose, a pošto je rast kose relativno nizak prioritet u poređenju sa drugim telesnim funkcijama, rast kose se brzo zaustavlja kada je vaše telo izloženo stresu zbog restriktivne dijete.

Čak i nakon što nastavite da se hranite zdravo, opadanje kose usled restriktivnih dijeta obično traje nekoliko meseci.

2. Proverite unos proteina

Ako je vaša ishrana jako restriktivna, kosa neće optimalno rasti i može doći do opadanja.

Dobro izbalansirana ishrana sa adekvatnim unosom proteina važna je za optimalan rast kose. Generalno, preporučujemo se 50 grama proteina ili više dnevno.

3. Probajte proizvode koji sadrže kofein

Svi znamo da vam kofein može dati energiju, ali jedno istraživanje iz 2014. godine otkrilo je da on takođe može imati efekte na rast kose. Prema studiji, kofein može pomoći u poboljšati brži rast kose na molekularnom, ćelijskom i nivou organa i kod muškaraca i kod žena.

Šampone koji sadrže kofein možete pronaći u bolje snabdevenim marketima, drogerijama i apotekama.

4. Istražite eterična ulja

Eterična ulja ne samo da dobro mirišu, već mogu pomoći i u podsticanju rasta kose.

Jedna studija je otkrila da dnevna doza od 400 miligrama ulja semena bundeve u obliku kapsula dovodi do povećanja rasta kose kod muškaraca. Posle 24 nedelje, muškarci koji su uzimali ulje semena bundeve doživeli su povećanje broja dlaka za 40%.

Druga studija posmatrala je četiri grupe miševa, od kojih je svaka dobila drugačiji tretman za kosu. Tretmani su se sastojali od fiziološkog rastvora, ulja jojobe, 3% minoksidila ili 3% ulja peperminta.

Brži rast kose možete podstaći pravilnom ishranom i kozmetičkim preparatima sa aktivnim sastojcima poput minoksidila (shutterstock.com)

Studija je otkrila da je grupa kojoj je dato ulje od peperminta pokazala najveći rast kose. Ovo je uključivalo značajno povećanje debljine kože, broja folikula i dubine folikula.

Istraživanje je takođe pokazalo da ulje ruzmarina može biti jednako efikasno kao i minoksidil, aktivni sastojak u Rogaineu, u obnavljanju rasta kose.

5. Unosite više hranljivih materija

Specifični vitamini, minerali i masne kiseline su posebno važni za vaše opšte zdravlje i takođe igraju ključnu ulogu u snabdevanju vašeg tela energijom potrebnom za brži rast kose. Ovo uključuje:

  • Biotin
  • Vitamin C
  • Vitamin D
  • Vitamin E
  • Cink
  • Gvožđe
  • Omega-3 i omega-6

Jedna studija je otkrila da uzimanje suplemenata omega-3 i omega-6 tokom 6 meseci može pomoći u zaštiti od gubitka kose. Podaci iz druge studije sugerišu da niži nivoi cinka mogu igrati ključnu ulogu u gubitku kose.

6. Masirajte vlasište

Masaža vlasišta može pomoći u podsticanju opuštanja i ublažavanju stresa. Ali, prema maloj studiji iz 2016. godine, takođe može pomoći u poboljšanju zdravlja vaše kose.

Studija je ispitala efikasnost dnevne, 4-minutne masaže vlasišta. Posle 24 nedelje, istraživači su otkrili da je devet muškaraca uključenih u studiju imalo gušću kosu nego na početku.

Iako studija nije pokazala nikakvu primetnu razliku u rastu kose, smatra se da masaža vlasišta može pomoći u širenju krvnih sudova ispod kože. Ovo, zauzvrat, može dovesti do deblje, jače kose za koju je manje verovatno da će opasti ili se oštetiti.

Možete dobiti profesionalnu masažu glave kod frizera ili se prepustiti masaži u sopstvenoj režiji kod kuće.

7. Razmotrite tretman plazme bogate trombocitima (PRP)

PRP terapija se kod pacijenata koji imaju problem sa gubitkom kose pokazala obećavajuće.

Iako je potrebno više kontrolisanih studija, jedna studija je otkrila da PRP može poslužiti kao efikasna opcija lečenja protiv gubitka kose.

PRP je revolucionarni tretman koji koristi injekcije koncentracije sopstvenih trombocita pacijenta da bi se obnovio i ubrzao rast kose. Trombociti su proteini izvedeni iz sopstvenog krvotoka i DNK koji mogu delovati kao matična ćelija kada se vrate u telo.

Injekcije PRP-a na skalp mogu da potisnu budne uspavane folikule dlake, što rezultira bržim rastom kose.

Tretmani se rade jednom mesečno, tokom 3 meseca, a nakon toga svakih 6 meseci radi održavanja.

8. Odustanite od toplotnog stilizovanja kose

Toplota uvijača, fena i pegle za kosu može oštetiti dlaku i izazvati lomljenje. Iako potpuno izbegavanje toplotnog stilizovanja možda nije opcija, možda biste želeli da pokušate da ograničite koliko često koristite ove alate. Smanjenje temperature zagrejanih alata za oblikovanje takođe može pomoći u smanjenju oštećenja kose.

Pored toga, prema studiji iz 2011. godine, korišćenje proizvoda za zaštitu od toplote pre upotrebe zagrejanog alata za oblikovanje može značajno smanjiti lomljenje kose.

Toplotni tretmani rade tako što formiraju zaštitnu barijeru koja pomaže u sprečavanju gubitka vlage kada se koriste zagrejani alati.

9. Razgovarajte sa dermatologom o minoksidilu

Postoje neki sastojci, poput minoksidila, koji su klinički testirani za rast kose i pokazali su pozitivne rezultate.

Minoksidil se koristi za lečenje naslednog gubitka kose na potiljku. Neki proizvodi koji sadrže minoksidil ne zahtevaju recept ako je koncentracija minoksidila ispod određenog procenta.

Minoksidil ne funkcioniše kod svakoga i može proći do 4 meseca da se vide rezultati.

10. Ne farbajte kosu

Kada farbamo kosu i menjamo teksturu hemikalijama, ovi procesi mogu da dovedu do stresa na kosi i da izazovu njeno lomljenje, ali kada ublažimo ove procese, kosa se manje lomi i može izgledati kao da brže raste.

Zaključak

Dok genetika igra važnu ulogu u rastu kose, nekoliko drugih faktora takođe dolazi u obzir. I dok ne postoji magična formula za trenutni rast kose, postoje koraci koje možete preduzeti da poboljšate zdravlje i brži rast vaše kose.

Ključna je zdrava ishrana koja uključuje važne hranljive materije, kao i adekvatne proteine. Upotreba određenih proizvoda i tretmana može podstaći brži rast kose, dok opoziv toplotnih tretmana i hemijske obrade takođe može pomoći.

Ako ste zabrinuti zbog gubitka kose ili imate problema sa rastom kose, takođe je dobra ideja da porazgovarate sa vašim lekarom i otklonite sumnje na osnovna zdravstvena stanja koja bi mogla da budu uzročnici ovog problema.

Najnovije
- Reklama -spot_img
- Reklama -
Možda bi Vas interesovalo