18.9 C
Novi Sad
nedelja, 22 maja, 2022

5 načina kako da skinete stomak posle porođaja

Nakon rođenja bebe, uobičajeno je da vaš postporođajni stomak i dalje izgleda kao da ste trudni. Ali kako skinuti stomak posle porođaja? Kako da vratite stomak u normalu nakon trudnoće, kada vaše telo izgleda potpuno drugačije? Naučite 5 tajni fizioterapeuta koje sve majke treba da znaju. Ovih 5 načina će vam pomoći da brže zalečite vaše telo, da izgubite suvišne kilograme i da vaš stomak vrati tonus koji je imao pre trudnoće.

Upravo ste dobili bebu, i iako je prošlo nekoliko nedelja, i dalje izgledate gotovo isto – i dalje izgledate poput trudnice. To je sasvim normalno. Taj stomak posle porođaja je u stanju da se drži prilično dugo.

Potrebno je 9 meseci da se vaše telo i hormoni dovedu u stanje kao pre trudnoće (freepik.com)

Ali postoje načini kako da ubrzate proces i kako da brže izgubite kilograme koje ste dobili tokom trudnoće.

Vežbajte duboke trbušne mišiće rano tokom oporavka nakon porođaja

Porođaj se razlikuje od žene do žene, stoga pre nego počnete sa vežbanjem, preporučujemo da dobijete odobrenje od svog lekara na pregledu 6 nedelja nakon porođaja. Kada vam vaš ginekolog da zeleno svetlo, vreme je da otpočnete sa osnovnim vežbama.

Jednom kada ste dobili dozvolu za bavljenje fizičkim aktivnostima, toplo preporučujemo da ne gubite vreme. Što pre počnete da radite vaše postpartalne vežbe za trbušne mišiće, to su vam veće šanse za uspeh.

Vaše telo još uvek prolazi kroz hormonske promene i to možete iskoristiti kao svoju prednost. Mnogo je teže izgubiti težinu godinu dana nakon porođaja, nego dva ili tri meseca nakon porođaja. Na pitanje kako skinuti stomak posle porođaja jedan od tačnih odgovora je uz pomoć pravilnih vežbi za stomačne mišiće.

Dakle, za vašu prvu osnovnu vežbu posle porođaja, lezite leđima na pod. Savijte oba kolena i držite stopala ravno na podu.

Da biste izveli vežbu oslonca za stomak, što je vežba kojom stežete poprečni trbušni mišić, treba da udahnete i uvučete stomak (osećaj kao da vam je pupak priljubljen uz kičmu).

Držite stomak uvučenim 8 sekundi, ali ne zaboravite da nastavite da dišete.

Karlica treba da se spljošti zajedno sa leđima, tako da ne možete da podvučete ruku ispod tela.

Nakon zadržavanja 8 sekundi, opustite se i izvedite 10 ponavljanja ove vežbe.

Ovo je najvažnija vežba za mišiće trbušnog zida koju treba raditi rano u postpartalnom periodu. Ne bi trebalo da radite klasične trbušnjake, jer se možete povrediti.

Počnite polako i nežno, a s vremenom ćete biti spremni za više post-porođajnih vežbi za mišiće trbušnog zida.

Uložite u dobar steznik za stomak posle porođaja

Toplo preporučujemo postporođajni steznik za stomak, kako bi pomogli materici da se smanji na normalnu veličinu rano tokom postporođajnog oporavka. Preporučuje se da se steznik nosi prva 4 meseca posle porođaja.

Postoji mnogo različitih vrsta steznika za stomak posle porođaja; neki dobro funkcionišu, a neki uopšte ne pomažu. Može se desiti da kupite steznik, misleći da pomaže kod smanjivanja stomaka, ali u stvarnosti da to bude samo komad tkanine omotan oko vašeg trupa, koji deluje kao neugledan donji veš.

Na tržištu postoje proizvodi koji zaista funkcionišu i videćete neverovatne rezultate brže nego što biste to učinili na bilo koji drugi način. Preporučujemo steznike poznatih i renomiranih proizvođača opreme za trudnice i dojilje, kao što su Lisca ili Triumph.

Dojenje

Ako se pitate kako skinuti stomak posle porođaja, a dojite, onda ste sjajno započeli postpartalni gubitak kilograma. Ovo je samo jedna od nekoliko neverovatnih prednosti dojenja.

Apsolutno je neverovatno kako žensko telo funkcioniše, a jedna od činjenica koje govore u prilog tome jeste da dojenje zapravo pomaže u smanjivanju materice.

Kada dojimite, hormon oksitocin se oslobađa iz vašeg mozga. Ovo oslobađanje hormona takođe dovodi do smanjenja materice nakon porođaja i ove kontrakcije mogu da imaju sličan osećaj kao grčevi u menstrualnom ciklusu. Nemojte se iznenaditi ako kontrakcije skupljanja materice nakon porođaja budu bolne poput vaše najbolnije menstruacije – to je savršeno normalno. 

Kako vreme prolazi, bol će se smanjivati, ali i dalje ćete imati korist od kontrakcija materice daleko do oporavka nakon porođaja tokom dojenja.

Hranite se zdravo

Bilo da dojite ili ne, zdrava ishrana izuzetno je važna za svaku novu mamu. Potrebna vam je energija da se brinete o vašoj bebi, a cela svrha ishrane je u dobijanju energije.

Reč kalorija zapravo znači energija, ali želite da budete sigurni da u telo unosite zdrave kalorije, zdravu energiju, tako da možete bezbedno da izgubite težinu koju ste dobili tokom trudnoće.

Ako dojite, važno je da jedete hranu bogatu proteinima, vitaminima i kalcijumom kako biste vašoj bebi pomogli da dobije hranljive sastojke iz hrane koju jedete.

Birajte obroke sa puno voća i povrća i ne zaboravite da izbegavate nezdravu hranu što je više moguće. Pijte puno vode i izbegavajte konzumiranje slatkih pića.

Uvođenje jednostavnih promena u ishranu, koje nisu previše restriktivne, ali koje su održive za majke novorođenčadi, pomoći će vam da vidite kako se broj na vagi smanjuje iz meseca u mesec.

Inače – na pitanje kako skinuti stomak (nakon porođaja ili nevezano za trudnoću) odgovor uvek glasi jednako – ishrana je 70%, a fizička aktivnost 30% angažmana.

Promenite stil života

Posvetite se vašoj rutini vežbanja, posvetite se zdravim navikama u ishrani i zalažite se za primenu zdravog stila života u svakodnevici.

Nema šanse da izgubite postporođajni stomak ako svake večeri jedete nezdrave i kalorične grickalice, gledajući serije na Netflix-u. Ali ako donesete odluku da odlazite rano u krevet, nadoknadite san i dobro se odmorite, tako da budete energični za sledeći dan, biće vam lakše da radite sve ostale stvari sa ove liste.

Biće vam lakše da vežbate, jer ćete biti odmorniji. Imaćete više energije za kuvanje zdravih obroka i osećaćete se opuštenije tokom dojenja, što će vam pomoći u povećanju zaliha mleka za vašu bebu.

Pronađite zdrav stil života koji vam odgovara i pretvorite ga u rutnisku radnju. Rutina je odličan način da se setite da odaberete zdrav način života. Lako se može desiti da zaboravite da svakodnevno radite petominutne vežbe za stomačne mišiće, ali ako se setite da ih uvek radite u 3 popodne, kada beba spava, biće vam lakše da ih sprovodite svaki dan.

Budite uporni i istrajni i posmatrajte kako se vaš stomak vraća u stanje pre trudnoće!

Najnovije
- Reklama -spot_img
- Reklama -
Možda bi Vas interesovalo